Rondom Amber – Olga van der Meer (Lore)

In Rondom Amber komen Marvin en Ymke te weten dat Ymke in verwachting is. Wanneer Ymke de test doet zijn ze echter al uit elkaar. Toch besluiten ze om samen voor hun dochtertje te zorgen. Ze hebben een goede vriendschappelijke relatie en hebben één gezamenlijke prioriteit, Amber. Wanneer Ymke iemand nieuw leert kennen, vertoont deze goede relatie toch wat deukjes, ook Ymkes nieuwe partner wil wel wat meer aandacht. Hij heeft het er niet zo op dat Ymke haar aandacht steeds naar Amber gaat en daardoor dus ook naar Marvin.

De cover van het boek is simpel, maar het boek heeft ook niet meer nodig. De subtiele tintjes van roze duiden aan dat Ymke zwanger is van een meisje, Amber, zoals de titel weergeeft. Het boek is echt het type dat ik graag lees.

Elke keer dat er een nieuwe catalogus van een uitgeverij online komt, mag ik mijn keuze doorgeven aan Valerie. Helaas had Valerie deze niet voor mij uitgekozen. Ik had het boek al als een van mijn favorieten bestempeld toen ik het in de catalogus zag staan. De nieuwsgierigheid in me deed me Valerie een mailtje sturen en tot op vandaag en nog vele langer ben ik Valerie nog steeds ontzettend dankbaar dat ik dit boek mocht lezen.

Wanneer ik het boek begon wist ik al dat ik spijt ging hebben als ik het uitlas, het boek zou namelijk nooit lang genoeg kunnen zijn. En ja hoor, vandaag las ik het boek uit en ik wou dat ik er pagina’s bij kon toveren. Ondanks het prachtige einde wou ik dat er nog extra hoofdstukken waren.

Het boek leest super vlot, de hoofdstukken waren niet al te lang, en in het verhaal was ik helemaal mee met de personages. Soms wou ik nog wat meer weten hoe Marvin alles ervaarde. In het boek was er een epiloog, daar hou ik van, dat zorgt dat het boek afgesloten is. Ik ben altijd benieuwd wat er even later gebeurt met de personages en dat werd me hier niet ontzegd. Heerlijk!

Ik kan dit boek iedereen aanraden die van romantiek houdt. Het boek geeft mooi weer dat ook al klikt het soms niet meer met je partner, het mogelijk is om als vrienden uit elkaar te gaan. Ook wanneer onverwachte wendingen gebeuren, zoals Ymke haar zwangerschap, is het heel mooi om te lezen dat ze samen het belang van hun dochter op de eerste plaats zetten. En als laatste is het ook heel belangrijk om nooit op te geven en je hart te volgen.

Het is een geweldig boek om op een luie zondag in je pyjama even te ontsnappen aan de drukke week. Geniet er van!

Hierbij ook een hele grote dank U wel aan uitgeverij Zomer & Keuning voor dit prachtige recensie-exemplaar. Het boek gaat een heel mooie plaats krijgen in mijn boekenkast.