Preta – Sterre Carron (Lore)

Petra

Preta is een zeer speciaal boek! Ik keek er al een hele tijd naar uit om het boek te kunnen lezen. Op Facebook is er een geweldige groep genaamd ‘Sterre Carrons Rani Diaz Thrillers’ en in deze groep vroeg Sterre wie zijn naam ze in het boek zou mogen gebruiken. Uiteraard dacht ik niet dat het ooit ging gebeuren, want wat is nu de kans? Maar… ja hoor, mijn naam werd gekozen! Nu ik eindelijk de kans had om het boek te lezen, heb ik het dan ook verslonden! Ik las het boek op maar drie dagen uit. Ik ben normaal een redelijk trage lezer dus voor mij is dat redelijk snel. Eerst en vooral wil ik even duidelijk stellen dat enkel mijn naam gebruikt werd in het boek en dat er verder geen link is tussen mij en het personage met mijn naam in het boek 😉 .

Preta is het tiende boek ik de Rani Diaz-reeks geschreven door Sterren Carron. Wanneer Sammy na een avondje uit niet naar huis komt, zijn haar ouders doodongerust en bellen de politie. Wanneer ze Sammy de volgende dag terugvinden, blijkt ze vermoord te zijn. Tristan, Sammy haar adoptiebroer blijkt een goede band met haar te hebben gehad. De vraag is nu wat weet hij en wat zal hij de politie vertellen.

De stad ligt ondertussen niet stil, ze maakt zich klaar op de gemeenteverkiezingen. De nieuwe partij Recht Voor de Raap is van plan om zich niet te laten doen en voor de overwinning te gaan.

Rani Diaz, de hoofdinspecteur heeft de taak om met haar team de moordzaak zo snel mogelijk op te lossen. Helaas komt een ongeluk nooit alleen en is er ook nog van alles vreemd aan de gang met haar werkpartner, Bert Simons. Diaz bijt zich vast in de zaak, maar komt ook deze keer weer een hele hoop griezelige beelden tegen. Kan ze het hoofd koel houden en de zaak oplossen?

De cover is weer lekker mysterieus! Hoe kan het ook anders, het is een prachtexemplaar. Als ik de cover zo zie begrijp ik er niet veel van maar als je het boek gelezen hebt zie je alle details! Prachtig gedaan hoor!

Carron heeft me met het boek doen gruwelen dat het geen naam heeft. Ik heb toch ook wel meerdere keren nagekeken of mijn huis goed was afgesloten wanneer ik het boek las. Het boek leest ontzettend vlot! Ik vindt het fantastisch om als lezer een blik achter de schermen mee te krijgen. Ik kon meelezen met de gedachten van de moordenaar en ondertussen uitzoeken in wie zijn hoofd ik aan het rondspoken was. Ik heb met het boek op het puntje van mijn stoel gelezen, het was zo ontzettend spannend! Het boek zat vol onverwachte wendingen en de huiveringwekkende beelden vormden zich voor mijn ogen. Ik ben een grote fan van de manier waarop Sterre Carron haar verhalen verteld.

Ik kan dus met volle overtuiging zeggen dat als je het boek nog niet in je kast hebt staan, het een echte MUST is!

Verder wil ik Sterre Carron bedanken voor de eer dat mijn naam een plaatsje heeft in dit verhaal. Het bleef raar om mijn eigen naam te lezen in een andere context dan mijn eigen leven. Lore was inderdaad geen lieverdje!