#Laatstevlog – Carry Slee (Liselore)

#Laatstevlog

Naar aanleiding van de Carry Slee-week ging Liselore op zoektocht in haar geheugen naar haar leeservaring van #Laatstevlog

Noud en Gijs trainen voor de marathon in New York. Maar als Noud zijn vriend in een noodsituatie laat vallen zegt Gijs de vriendschap op. Niet alleen Gijs, maar de hele klas maakt hem uit voor lafaard. Behalve Roos die stiekem verliefd op hem is. Om te bewijzen dat hij geen watje is gaat Noud met hulp van Roos vloggen en haalt extreme stunts uit. Tegelijkertijd ziet Roos haar fijne leventje veranderen wanneer de dochter van haar stiefvader bij hen komt wonen. Waarom doet die ineens zo bitchy en wil ze steeds geld lenen?
Roos en Noud komen erachter dat ze verstrikt is geraakt in enge praktijken. Er is maar een manier om alles te bewijzen: het maken van een laatste vlog die de wereld zal veranderen…

Ik lees volgens mij te veel. Het is een dikke maand geleden dat ik dit boek eigenlijk uit las, maar ik heb nooit de tijd gevonden om de blog te schrijven. Mijn excuses dus als het niet diepgaand is.

Ik lees dan misschien wel veel, maar ik heb nog nooit een boek van Carry Slee gelezen. Is dit een schande? Misschien wel. Uiteindelijk lees ik #LaatsteVlog in de examenperiode. Een boek dat ik ’s avonds in mijn bed in één ruk uit lees. Carry Slee schrijft zodanig vlot dat het boek een echt tussendoortje is. Je kan goed volgen en moet niet te hard nadenken. Een ideaal verhaal voor jongeren dus, zeker als ze niet graag lezen maar voor school verplicht worden.

Qua verhaallijn mis ik hier en daar een beetje diepgang. Je leert de hoofdpersonages enkel kennen met wat diepgang rond het thema, maar voor de rest krijg je weinig extra informatie. Je ziet het einde al vanaf het begin aankomen. Ligt dit aan mijn maturiteit of vinden jongeren dit net aangenaam? Ik heb het boek wel in één ruk uitgelezen, dus het is zeker geen slecht boek!

Carry Slee schrijft heel aangenaam en voor alle leeftijden. Een aanrader voor zowel je kleine zus als je opa van 80 jaar!