Kwetsbaar verliefd – Lianne Reijntjes (Blogtour)

Gia is achtentwintig en een echt boss babe. Ze werkt hard, maar met passie. Ze besluit de zomer door te brengen in het vakantiehuisje van haar vader in Barcelona. Ze heeft zin in een zomer onder de Spaanse zon met cocktails, lekker eten en nog knappere Spaanse scharrels. Gia doet namelijk niet aan serieuze relatie. Maar dan ontmoet ze Alex, een rasechte Nederlander die twee jaar in Barcelona heeft gestudeerd en haar hart op hol brengt. Hoe kan dat? Ze valt niet op jongere, typische Nederlandse jongens. Toch?

Kwetsbaar verliefd is de ultieme feelgood om je winterdipje te verdrijven. Zon, strand en Barcelona, inclusief knappe Spanjaarden… Lianne Reijntjes schreef zonder twijfel een mustread!

Ik las Kwetsbaar verliefd eerder al als proeflezer en was toen al helemaal weg van Gia en haar verhaal. Ze is een zeer sterk hoofdpersonage en ik hield meteen van haar pittige karakter: zelfstandig, rechtuit en een echte doorzetter. Daarnaast heeft de auteur er ook voor gezorgd dat Gia meer is dan die typische boss babe. Ze heeft namelijk een zwaar verleden, dat meermaals ter sprake komt in het boek en van haar een echt mens maakt.

De definitieve versie van Kwetsbaar verliefd, die jij mogelijks voor je hebt liggen, is, eerlijk waar, nog beter dan het origineel. Ik zag toen al veel potentie en ik geloofde meteen in het verhaal van Lianne, maar ik had nooit gedacht dat het eindproduct zo mooi en sterk zou worden. Ze heeft er zonder twijfel de best mogelijke versie ooit van gemaakt!

En dat heeft waarschijnlijk met de prachtige Alex te maken. Hij is zo een bijzondere jongen! Ontzettend slim, maar ook verantwoordelijk en een tikkeltje verlegen. Dat maakt hem best schattig en ik moet toegeven dat ik vanaf de eerste ontmoeting van hem hield. Hij is veel jonger dan Gia, maar het evenwicht dat hij haar biedt en de manier waarop ze elkaars karakter aanvullen is prachtig!

De schrijfstijl die Lianne hanteert in het verhaal is hedendaags, waardoor het boek heel vlot leest en je het absoluut niet aan de kant kan leggen. Je gaat zo op in het verhaal van Gia (en Alex), de emoties komen zo sterk binnen en je kruipt zo hard in Gia’s hoofd dat je elk besef van de werkelijkheid even kwijtraakt. Kwetsbaar verliefd is het perfecte boek om jezelf volledig in te verliezen.

Komt het winterdipje om de hoek kijken? Geen paniek! Rep je naar de (online) boekhandel en kruip in het hoofd van Gia, die een prachtig, emotioneel maar bijzonder avontuur meemaakt onder de Spaanse zon!