Hartslag – Gail McHugh (Lore)

Hartslag

Hartslag is het spannende vervolg op Tweestrijd. In Hartslag komen we te weten of Emily nog op tijd is of net te laat komt om Gavin terug te winnen. Ze beseft dat ze van Gavin houdt. Sterker nog, hij is de liefde van haar leven en hij is zijn Molly. Emily doet er alles aan om Gavin terug te vinden en laat zich door niets of niemand tegen houden. Helaas denkt Dillon daar anders over. Wanneer Dillon zich met de hele situatie komt bemoeien, gaan de poppen pas echt aan het dansen.

Nadat ik het eerste boek las, ben ik onmiddellijk aan het tweede begonnen. De schrijfstijl was uiteraard hetzelfde en net zoals in het vorige boek stoorde ik me aan de lange hoofdstukken. Iets wat me van begin af aan ergerde, is dat op de cover van Tweestrijd een bruin/blondharige man is afgebeeld samen met een zwartharig meisje. Op de cover van Hartslag staat er een zwartharige man en een blond/bruinharig meisje. Hier heb ik me erg aan gestoord omdat het in beide boeken over dezelfde personages gaat. Op deze haarkleur na vind ik het een zeer mooie en aantrekkelijke cover. De spanning en aantrekkingskracht tussen Gavin en Emily wordt hier mooi weergegeven.

Tijdens het lezen van het eerste boek had ik het al niet zo voor Dillon, maar die kerel heeft alleen maar haatgevoelens bij me opgewekt tijdens het lezen van het tweede boek. Ja hoor, het kan: het haten van een personage van een boek is wel degelijk mogelijk. Denk je van niet? Dan moet je Dillon maar eens bestuderen in deze serie.

Ik heb tijdens het lezen van dit boek ontzettend veel verschillende emoties gehad. Op een bepaald moment in het boek heb ik, dit is echt waar, 20 minuten geweend van verdriet. Ik leefde zo met Emily mee. Ik dacht voortdurend ‘dit kan toch niet’, en even later was ik aan het wenen van blijdschap, lachte ik en was ik ontzettend opgelucht. Het boek was super spannend! Ik heb soms de volgende pagina moeten afdekken zodat ik zeker nog niets te weten zou komen over wat er ging gebeuren.

Ondanks bepaalde puntjes, zoals de lange hoofdstukken en de details van de cover, ben ik een echte fan van deze serie. Een belangrijke les die Gavin me heeft geleerd in dit boek is dat de momenten waarbij je de klok even stil wil zetten moet koesteren.

Ben je benieuwd wat de haat verwekkende Dillon allemaal nog gaat uitsteken? Kijk je uit naar nog wat meer van de Smexy, bijdehante kroonkurkwerpende Gavin? Wil je weten of Emily op tijd komt? Of wil je weten wat een vraag-en-antwoordspelletje allemaal als gevolg kan hebben? Lees dan snel het razend spannende vervolg, Hartslag!