Dromenvanger – Kaat De Kock (Lore)

Dromenvanger

In het boek Dromenvanger gaat het over Floor en haar wispelturige liefdesleven. Floor gaat met haar ouders op doorreis door Amerika. Daar leert ze een knappe jongeman kennen, Josh. Zowel Josh als Floor beseffen dat Floor snel terug naar huis zal gaan en ze elkaar nooit meer terug zullen zien. Wanneer Floor weer thuis is, kan ze Josh niet loslaten en blijven ze mailen en chatten.

Wanneer Floor iemand ontmoet die een reispartner zoekt om een roadtrip te maken door de Verenigde Staten staat Floor voor een keuze. Floor haar vader heeft een ernstige ziekte en ze wil bij hem blijven, maar het wordt haar te veel en ze besluit terug naar Josh te vluchten en de rondreis door Amerika aan te gaan. Onverwachts gaat deze reis een heel andere richting uit.

Dromenvanger is gewoon het voorbeeldboek van mijn favoriete boek! In het boek gaat het over liefde, liefde, liefde en nog veel meer liefde. O ja, ik heb een zwak voor boeken met liefde in. Dit boek las ontzettend vlot. Ik vond het fantastisch dat er aan het einde van het boek een epiloog was, dat is een hoofdstuk dat heel vaak ontbreekt en dat ik elke keer mis. De hoofdstukken in het boek waren niet te groot en dat is nog eens een pluspunt. Een minpuntje vond ik dat het boek geschreven werd uit het standpunt van maar één iemand. Ik had graag eens in het hoofd gekeken van Floor haar reisgezelschap.

De titel en de cover zijn zeer gepast voor het boek. De vervaging van de letters en het subtiele vliegen van de pluimen van de dromenvanger zijn gewoon schitterend. De prachtige zonsondergang op de cover van het boek is een herkenbaar en gelukzalig moment van in het boek.

Ik kon me heel goed inleven in het boek en het behoort sowieso al tot mijn favorieten. Ik kan dit boek aan iedereen aanraden die even wil ontsnappen uit de werkelijkheid en wil verdrinken in een mooi liefdesverhaal. Ik ben benieuwd naar meer werk van Kaat De Kock.