Die zomer in Italië – Sue Moorcroft (Lisa)

Kan je ook niet wachten tot de zomervakantie, wanneer je de tijd hebt om van de zon te genieten? Die zomer in Italië brengt je alvast in de stemming.

Sofia belooft haar vader op zijn sterfbed om naar zijn geboortestreek in Italië te gaan om haar familie te leren kennen. Dankzij een oude familievete heeft ze hen nooit ontmoet. Ze heeft haar leven lang voor haar zieke vader gezorgd en is nog nooit buiten het Verenigd Koninkrijk geweest. Sofia reist na de dood van haar vader naar Umbrië waar ze gaat werken als serveerster. Hier leert ze de 18-jarige Amy kennen, die net niets meer met haar familie te maken wil hebben. Sofia besluit om Amy onder haar vleugels te nemen.  Dan is er ook nog de mysterieuze Levi, een gast in het hotel waar Amy en Sofia werken. Hij verlengt zijn verblijf steeds opnieuw. Toch kan Sofia het niet helpen dat ze zich tot hem aangetrokken voelt.

Moorcroft neemt ons met Die zomer in Italië mee op reis in Italië. Tijdens het lezen waande ik me op sommige momenten op een zonovergoten terras met een glas Orvieto Classico (Italiaanse wijn) in mijn hand. Genietend van de Italiaanse zon. Het is een leuke toets dat er voor elk hoofdstuk een notitie wordt gemaakt als Sofia een belofte aan haar vader vervuld.

Amy, Levi en Sofia zijn om verschillende redenen naar Italië afgereisd. Ze zijn allemaal op zoek naar zichzelf en vinden in elkaar de onverwachte compagnons. Er is echter één struikelblok: het personeel van het hotel mag in hun vrije tijd niet met de gasten omgaan. Of deze regel Amy en Sofia tegenhoudt is natuurlijk maar de vraag. Hun bazin houdt hen alvast streng in de gaten om de reputatie van haar zaak te beschermen.

Er is door de uitgever gekozen om dit boek op te nemen in hun feelgood romans. Als je het mij vraagt is dit een juiste categorisering. Het maakt je goedgezind, zoals het beloofd. Het is het ideale verhaal om te lezen op vakantie. Een zwembad en een warm land bieden de ideale setting voor dit boek. Waar wacht je nog op om een reisje te boeken? 😉