Belofte maakt schuld – Sarah Pinborough (Lore)

In Belofte maakt schuld draait alles om Lisa die ooit een belofte verbroken heeft. Lisa heeft een heel rustig leven en heeft als alleenstaande moeder alleen maar oog voor het welzijn van haar dochter. Helaas is Ava niet zo een fan van het overbezorgde gedrag van haar moeder. Het enige wat Ava wil is lol trappen met haar vriendinnen, lekker zwemmen op de zwemtraining  en een vriendje hebben. Gelukkig weet haar moeder niets over de bijzondere persoon in Ava’s leven, haar moeder zou helemaal gek worden.

Marilyn is de beste vriendin van Lisa, maar heeft ook haar eigen problemen. Toch wilt ze alleen maar het beste voor haar vriendin. Zoals bijvoorbeeld dat ze eindelijk eens ontspant en het liefdesleven een kans geeft. Helaas is Lisa niet zo gemakkelijk in zich ontspannen en loslaten. Lisa houdt afstand van alle mannen en vermijdt ten strengste alle onderwerpen die over haar verleden kunnen gaan en rept met geen woord over Ava’s vader. Alsof de duivel zelf een handje toesteekt, krijgt Lisa verschillende signalen over haar verleden, net wanneer ze de controle en de spanning wat loslaat.

De cover van dit boek is er een waar ik geen woorden voor heb. Het is een zeer bijzondere cover. Als ik er een naam op moet plakken zou het mysterieus zijn. Het heeft een hele tijd geduurd voor ik het gezicht op de cover zag. Dat gaf me een beetje een eng gevoel. Wat wel past bij dit bijzondere boek.

Het boek bestaat uit drie delen. Het eerste deel was voornamelijk een deel over hun gewone leven met een aantal rare dingen, maar niets bijzonders. Toen kwamen delen twee en drie, deze delen waren huiveringwekkend, verdrietig, maar ook liefde, opluchting en vergiffenis spelen een grote rol in dit boek.

Ik heb het boek in slechts twee dagen uitgelezen. Ik vond het een zeer goed boek, het las zeer vlot. De hoofdstukken waren perfect, niet te lang en goed geschreven.

Ik kan niet wachten op meer boeken van deze schrijfster. Het is een mysterieus en uniek boek.