blogpost,  Fanday Friday,  Recensie

Fanday Friday: Colleen Hoover + recensie (Lore)

Zoals iedereen misschien wel al weet, ben ik een gigantische fan van Colleen Hoover. Dit allemaal dankzij een van mijn beste vriendinnen. Zij gaf me ooit een boek van Colleen Hoover en zo begon mijn fan avontuur. Ik zocht nog meer boeken van haar op om te kunnen lezen en zo belandde ik ook in de Facebook groep Colleen Hoover’s Cohorts.

Dankzij deze geweldige groep heb ik nu alle boeken van Colleen Hoover in mijn bezit onder verschillende versies, en sommige zelfs gesigneerd! Onlangs verscheen er een nieuw project van Colleen Hoover, Maybe now op Wattpad. Dit boek heb ik nog niet gelezen omdat ik nog even afwacht tot het boek volledig is. Colleen publiceert de hoofdstukken terwijl ze ze schrijft. Ik lees liever het boek volledig omdat ik nu eenmaal te ongeduldig ben om te wachten op de hoofdstukken.

Hoover kan geweldig schrijven. Elke keer dat ik een van haar boeken lees, vlieg ik er door en voel ik me zo verbonden met de personages. Ik heb het gevoel alsof ik alles met hun meebeleef. Colleen kan je alle emoties door elkaar laten voelen op enkele pagina’s en ze is een van de beste in haar vak!

Op 17 juli 2018 verschijnt Colleen Hoover haar nieuwste boek, All your perfects. Hieronder kan je alvast de korte inhoud lezen. Ik ben alvast razend benieuwd! (het boek verschijnt in het Engels)

Quinn and Graham’s perfect love is threatened by their imperfect marriage. The memories, mistakes, and secrets that they have built up over the years are now tearing them apart. The one thing that could save them might also be the very thing that pushes their marriage beyond the point of repair.

All Your Perfects is a profound novel about a damaged couple whose potential future hinges on promises made in the past. This is a heartbreaking page-turner that asks: Can a resounding love with a perfect beginning survive a lifetime between two imperfect people?

IEWU

Recensie: Nooit meer

Lily heeft het niet altijd gemakkelijk gehad, maar heeft nooit opgegeven. Ze is altijd blijven werken en blijven vechten voor wat ze in het leven wilt. Nu ze is afgestudeerd en verhuisd naar Boston gaat ze haar eigen zaak starten. Wanneer ze na al haar harde werk een knappe neurochirurg tegen het lijf loopt, is haar hart verloren.
Ryle is assertief, koppig en zelfs wat arrogant, maar hij is ook gevoelig, briljant en heeft een zacht plekje in zijn hart voor Lily.
Wanneer Atlas, Lily’s eerste liefde, weer opduikt, krijgt ze een hele hoop vragen over haar nieuwe relatie. Atlas Corrigan was haar beschermer, en een link naar haar verleden. Lily begint te twijfelen en haar relatie met Ryle loopt gevaar.

Allereerst kan ik zeggen dat deze cover gewoon prachtig is! Lily start in het boek haar eigen bloemenzaak. Vandaar de orchideeën op de cover, maar alles verloopt niet volgens plan. Er gebeurt van alles door het boek heen, verschillende emoties komen oplaaien. Geluk, liefde, haat, verdriet, spijt, vergevingsgezindheid. Dit is denk ik de reden dat deze prachtige orchideeën op de cover stuk zijn. De cover is bij de Nederlandstalige en de Engelstalige versie twee keer hetzelfde. Ik vind dit zeer goed want ik ben fan van de cover. Zoals op de foto te zien is, is het Engelstalige boek wat kleiner. Het voordeel is dat deze wat makkelijker in de hand ligt tijdens het lezen omdat de Nederlandstalige groter en zwaarder is.

Het boek is ontzettend mooi geschreven, ik voelde me echt verbonden met Lily en leefde met haar mee. In het boek las ik over hoe Lily en Atlas elkaar leerde kennen aan de hand van brieven die Lily schrijft aan een zekere Ellen. Ellen is een presentatrice van een talkshow waar ze als kind naar keek. Soms waren de brieven me iets te lang en wou ik weten wat er in het heden aan het gebeuren was. Dat was tot ik Atlas beter leerde kennen. Ik was dan ook ontzettend benieuwd wanneer Atlas ook in het heden weer aan bod kwam.

Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat dit boek een van mijn favorieten is. Colleen Hoover is altijd al een van mijn favoriete schrijfsters geweest, maar deze keer raakte ze me echt. Ik denk dat ik alle mogelijke emoties gevoeld heb tijdens het lezen van dit boek. We leren ook Ryle zijn donkere kant kennen en hoe Lily hier mee om gaat. Dit vond ik persoonlijk een van de moeilijkste onderwerpen om over te lezen maar ik vond het ook een ware levensles. Ik vind het bijzonder sterk dat Colleen zo een heftige onderwerpen kan aankaarten. Het is een prachtig boek en ik kan het iedereen aanraden!

Ik las het boek zowel in het Nederlands als in het Engels en vind het in beide talen geweldig. Velen vinden het beter in de originele taal, maar persoonlijk las ik het boek het liefst in mijn eigen taal. Sommige boodschappen heb ik beter begrepen omdat ze in het Nederlands geschreven werden. In een andere taal, hoe goed je die ook beheerst, zijn er nog altijd kleine dingen die je kunnen ontsnappen of zegswijzen waar je niet goed met mee bent en dat is niet zo in je eigen taal. Wat ik altijd jammer vind, is dat de titels worden veranderd. Ook in dit boek is de titel niet dezelfde, maar nu ik het boek gelezen heb begrijp ik de titel volledig.

Colleen Hoover heeft zichzelf overtroffen met dit boek! Het is een sterk en machtig boek! Het is een boek dat bij iedereen duizenden emoties losmaakt. Vanaf pagina één liet Lily me niet meer los, zelfs nadat ik de laatste pagina omsloeg liet het boek me niet meer los. Wees dus gewaarschuwd voor de heftigste bookhangover allertijden! Hoover weet echt wel hoe ze het moet doen! Vriendschappen, liefde, haat, alles wordt geweldig goed beschreven!

Nooit meer / Colleen Hoover / Omslagontwerp Barbara / Omslagillustratie Jon Shireman / 2018 /  Uitgeverij Zomer & Keuning / 399 blz. / ISBN 9789401910552