Niet gecategoriseerd

Zwarte koffie, macchiato & takkenthee – Jacodine van de Velde (Blogtour)

Sara leidt het leven waar ze altijd van gedroomd heeft: ze is gelukkig getrouwd met Stef en samen hebben ze twee prachtige dochters, Jenna en Liv. Sinds kort is ze ook weer aan het werk, bij haar beste vriendin Marit in in de Bagels & Beans. Toch lijkt hun perfecte leventje barsten te vertonen. Sara heeft namelijk het gevoel dat zij de enige is in hun relatie die nog vecht voor hun huwelijk… Ze krijgt soms korte, snauwerige opmerkingen van Stef en de liefde lijkt verder weg dan ooit. Het wordt een enorme rollercoaster van emoties wanneer ze knopen doorhakt en probeert het leven van haar dochtertjes zo normaal mogelijk te maken. Gelukkig is er iemand die haar daarbij lijkt te willen helpen. Wie heeft al die cadeautjes van Sinterklaas achtergelaten voor haar dochtertjes… en haarzelf?

Zwarte koffie, macchiato en takkenthee is het allereerste boek in het genre feelgood van auteur Jacodine van de Velde en wat heb ik genoten! Het fijne aan dit boek is dat het echt een realistisch verhaal is, inclusief de pijnlijke momenten in het leven van Sara.

Ik heb bij feelgoodboeken af en toe het gevoel dat het allemaal net wat té mooi is. Uiteraard is een happy end welkom en dromen we allemaal wel eens van de prins op het witte paard, maar in dit boek krijgt ook verdriet en pijn een hele grote plek, net zoals soms in het leven. Dat maakt dat dit boek heel wat meer diepgang heeft dan de standaard feelgood en bij mij ongelooflijk binnenkwam. Dat maakte ook dat ik steeds verder wilde lezen. Combineer dat met de heerlijk vlotte schrijfstijl van de auteur en je krijgt een zeer geslaagd boek.

Vanaf pagina één heb je als lezer een klik met Sara. Ze heeft een nuchtere kijk op het leven, voelde voor mij heel echt, gaat door het vuur voor haar kinderen en haar man, en ga maar door. Dat maakte haar niet cliché, maar realistisch en zorgt er meteen voor dat je Sara in je hart sluit en volledig met haar meegaat. Ook al voel je af en toe wel aan waar het verhaal naartoe gaat, toch zorgt de auteur ervoor dat het boek geen seconde verveelt. En heb je die cover al gezien? Ik vind hem echt prachtig!

Zoek je een heerlijke feelgood met de nodige diepgang? Stop met zoeken! Zwarte koffie, macchiato en takkenthee is een van de leukste boeken in dit genre dat ik de afgelopen maanden heb mogen ontdekken en ik weet zeker dat ik meer wil lezen van deze auteur. Dus… Komt er nog een boek? 😉