Migali Welkom op de koninklijke academie

Migali: Welkom op de Koninklijke Academie! – Alexandre Arlène & Fabien öckto Lambert (Migali, #1)

Migali, spinnenprinses, wordt aangenomen op de prestigieuze Koninklijke Academie waar ze een opleiding krijgt om een échte prinses te worden! Ze zal er lessen schermen, dans en sport krijgen, zoals rijden op eenhoorns. Ze heeft er enorm veel zin in en kan niet wachten tot ze echt koningin kan worden! Alleen is Migali niet iemand die perfect in de pas loopt. Ze haalt graag gekke streken uit en heeft een natuurlijke aanleg voor het uitlokken van rampen. Als dat maar goed komt…

Welkom op de Koninklijke Academie! is het eerste deel in de stripreeks rond Migali. De reeks is duidelijk gericht op iets jongere lezers, maar is zo leuk bedacht dat je ook als volwassene zal genieten van haar fratsen!

De strip is opgedeeld in ‘hoofdstukken’ zodat het voor jongere lezers makkelijk op te delen is in korte stukjes. De hoofdstukjes zijn één of twee bladzijden lang, dus zeker heel behapbaar om te lezen, bijvoorbeeld voor het slapengaan. Door die opdeling maakt het verhaal af en toe wel gekke sprongetjes, maar eens je dat doorhebt, is het wel te volgen.

Wat vooral de aandacht van de lezer zal trekken is de humor. Zowel in de tekeningen als in het verhaal zitten heel veel grappige momenten én personages. Dat maakt het een leuke strip om te lezen, maar zorgt ook voor momenten dat je jezelf betrapt op een glimlach. Heel fijn om te ontspannen na een lange dag, voor het slapengaan of om de dag te starten, bijvoorbeeld in het weekend. Het is ook heel geschikt om samen met je kind te lezen en je zal er zelf ook van genieten!

Ik had in het begin niet helemaal begrepen wie Migali precies was en hoe het verhaal in elkaar zat, dus het begin is een beetje slordig en daardoor heb je een paar bladzijden nodig om in het verhaal te geraken. Maar dat lukt gelukkig nadien vrij snel en eenmaal je mee bent, is het lekker genieten!

Welkom op de Koninklijke Academie! is een fijne start van de reeks rond prinses Migali. Ze is grappig, haalt graag gekke streken uit en zorgt voor heel wat humor in het verhaal. Ondertussen is er ook een tweede deel: Tikkie, jij bent ‘m! Dus je kan meteen verder als je klaar bent met dit eerste deel!